Benutzerspezifische Werkzeuge

Sie sind hier: Startseite / Forschung / Publikationen / Schriftenreihen / Veröffentlichungen des Zentralinstituts für Kunstgeschichte in München / Image Journeys. The Warburg Institute and a British Art History
Image Journeys. The Warburg Institute and a British Art History

Joanne W. Anderson, Mick Finch und Johannes von Müller (Hrsg.):

Image Journeys. The Warburg Institute and a British Art History

Passau: Dietmar Klinger Verlag 2019 (Veröffentlichungen des Zentralinstituts für Kunstgeschichte in München, Band 49)
Online-Ressource

ISBN: 978-3-86328-171-7

229 Seiten mit zahlreichen Abbildungen, € 29,90 (zzgl. Porto).
————————————

Bestellung

Erhältlich im Buchhandel oder über das Zentralinstitut für Kunstgeschichte*:

Bestellungen bitte per E-Mail an: verwaltung@zikg.eu

Bitte geben Sie bei der Bestellung folgende Informationen an**: Vor- und Nachname, Postanschrift, Umsatzsteuer-Identifikationsnummer (falls vorhanden), ggf. abweichende Lieferadresse.

 

* Für den Buchhandel erhältlich beim Verlag

**Bitte beachten Sie, dass Ihre Adressdaten zur Abwicklung des Bestellvorgangs übermittelt und verarbeitet werden.

————————————
Inhaltsverzeichnis (PDF)

After its arrival in London in 1933, the Warburg Institute organised a number of large-scale photographic exhibitions. These displays introduced the innovative image-led methodology developed in Hamburg prior to the Institute’s emigration. In doing so, the exhibitions promoted the integration of the „foreign“ scholars who had left Central Europe fleeing the holocaust. But they also served another purpose: in times of increasing political and human crises, the assembled images argued for a common European culture based on humanistic values for the education of the general public.

A number of studies are dedicated to the influence of Aby Warburg and his wider circle on the Anglophone humanities in general. However, the lasting impact of the exhibitions, developed in the Institute’s early years in London, on British Art History and the British public has so far been neglected. Image Journeys makes hitherto unpublished archival materials accessible that speak to the historiographic and political significance of this unique and pioneering exhibition practice.

Gedruckt mit freundlicher Unterstützung durch den Verein der Freunde des Zentralinstituts für Kunstgeschichte e.V. CONIVNCTA FLORESCIT