Antoine Gallay //Drawing as an epistemic practice: The work and status of draughtsmen and engravers in early modern scientific institutions (1650-1750)
|
Project |
Tomasz Dziewicki // Primitive Ornament and Modern Painting. The Cases of Kirchner, Kandinsky and Klee
|
Project |
Joe Bucciero // New Objectives: German Painting and Organized Capitalism, 1923–1929
|
Project |
Maria Teresa Chicote // Arboreal Spaces: Naturalising Architecture at the Eve of the Early Modern Period
|
Project |
Korinna Weber // Proaktive Denkmalpflege für einen jungen Sakralbau in München: Die Geschichte der griechisch-orthodoxen Allerheiligenkirche in München zwischen katholischen Formbedürfnissen und orthodoxen Raumvorstellungen
|
Project |
Bénédicte Gady // The Pompeaian House of Prince Napoléon
|
Project |
Aurea Klarskov // Algorithmus und Auslöschung. Zu einer Poetik der Ableitbarkeit in der Kunst des 20. Jahrhunderts
|
Project |
Konrad Krčal // Über die Ordnung und Unordnung von Wissen. Barockforschung als gattungstheoretische Chance
|
Project |
Friederike Sigler // Kunst und Nationalismus in der Kunst des 20. und 21. Jahrhunderts
|
Project |
Léa Kuhn // Reihen, Gruppen, Muster? Objekte im Plural in Künstlerbesitz
|
Project |
Kaila Howell // Color and Bildung in Philipp Otto Runge's Artistic-Theoretical Project (Working Title)
|
Project |
Kristin Weber // Der Körper als Zeichenträger in der zeitgenössischen Fotografie (Arbeitstitel)
|
Project |
Ewa Manikowska // Illuminated Manuscripts, Research Collections and the Second World War: Contextualizing a rediscovered German Photo-Archive
|
Project |
Nozomu Ninomiya // Die ideologische Rezeption des Mittelalters bei Hans Sedlmayr
|
Project |
Lavinia Amenduni // Formal comparisons between Western and Far Eastern art The time and space of comparisons (1890-1955)
|
Project |
Matilde Cartolari // Ambassadors of Beauty. Italian Old Masters and Fascist Cultural Diplomacy (1930-1940)
|
Project |
Laura König // Queeres Gedenken: Denkmale und Aktivismus, 1980 – heute (Arbeitstitel)
|
Project |
Itay Sapir // Representations of the Instant of Death in Early Modern Painting
|
Project |
Lisa Beißwanger // „…ganz im besonderen die Teilnahme als Frau“ – Die Kunsthistorikerin Juliane Roh im (westdeutschen) Designdiskurs der 1950er-Jahre
|
Project |
Davide Spina // Architecture and Television in 1980s Milan
|
Project |
Katia Sowels // Une cartographie des réseaux du surréalisme dans les galeries de l’Allemagne d’après-guerre : itinéraire des œuvres d’Edgar Jené (années 1950)
|
Project |
Tamara Kobel // Zeichnungen und Druckgrafiken als künstlerisches Werkzeug und Sammlungsmedium
|
Project |
Katharina Rotté // The Travertinisation of Urban Rome ca. 1466–1547
|
Project |
Lauren Van Nest // Sacral Performance & Extended Royal Bodies in the Ottonian Empire: The Case of Henry II & Kunigunde (1002–1024)
|
Project |
Sarah Sigmund // Hybridwesen. Transformationen des Humanen in der Kunst seit den 1970er Jahren
|
Project |
Anke Blümm // Bauhaus und Nationalsozialismus
|
Project |
Mirjana Mitrović // Hybride Welten: Flânieren zwischen analogen und digitalen Realitäten (Arbeitstitel)
|
Project |
Alexis Slater // Mimicry, Costume, and the Other: Performing Alterity in Early Modern Northern Europe
|
Project |
Aleksander Musiał // Immersion: classical reception and Eastern European transformations of hygiene architecture, ca. 1600-1830
|
Project |
Laura Trazic // Thinking Architecture through its Shadows: The Aesthetic Function of Shadow in German Debates at the Turn of the 20th century
|
Project |
Mao Mitsui // Die Stilwahl Karl Friedrich Schinkels im Vergleich zu Leo von Klenze
|
Project |
Klaus Tragbar // Sommerresidenzen und herrscherliche Refugien um den Monte Vulture. Wohnkomfort und Naturerfahrung im spätstaufisch-frühangevinischen Süditalien
|
Project |
Katarzyna Chrzanowska // Guild of painters in Cracow in the 18th century. The activities of the guild and its members in relation to the social and artistic phenomena of the period
|
Project |
Isabella Schnürle // Auf Spurensuche – Stilistische Untersuchungen zur spätgotischen Lilienkrone aus der Schatzkammer der Residenz München und die Frage nach Datierung und Provenienz (Arbeitstitel)
|
Project |
Joana Mylek // Böhmisches Porzellan des Neorokoko (1840–1860)
|
Project |
Denis Ribouillault // Women, Witches and Enchantresses: The Construction of the Landscape and Garden’s ‚Imaginaire’
|
Project |
Caren Reimann // Die Tipografia Poliglotta della Sacra Congregazione de Propaganda Fide als Zentrum interkulturellen Austauschs (Arbeitstitel)
|
Project |